Dolny Śląsk - Polska - Azja. Konferencja we Wrocławiu

W dniach 30 czerwca - 1 lipca brałem udział w konferencji Dolny Śląsk - Polska - Azja. Wczoraj. Dziś. Jutro, poświęconej studiom azjatyckim, prowadzonym we Wrocławiu.  

Konferencja miała wymiar naukowy oraz biznesowy i została zorganizowana we współpracy: Instytutu Konfucjusza Uniwersytetu Wrocławskiego, Instytutu Konfucjusza w Opolu, Centrum Współpracy Polska-Chiny, Katedry Teorii Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Instytutu Studiów Klasycznych, Śródziemnomorskich i Orientalnych UWr, Kolegium Międzyobszarowych Studiów Indywidualnych UWr, Zakładu Translatoryki Instytutu Filologii Angielskiej UWr oraz Instytutu Studiów Międzynarodowych UWr. 

Referat mój dotyczył konfliktów geopolitycznych na trasie tzw. nowego jedwabnego szlaku. Wykorzystałem do tego koncepcję systemu międzynarodowego Karla Polanyiego, próbując porównać sytuację XIX wiecznej Europy i perspektyw rozwoju Azji w XXI wieku (wedle porównywalnych parametrów - rozmiar państw, kwestie konfliktowe, ideologie, sposoby finansowania inwestycji). Bazowałem na bazie swoich wcześniejszych prac z lat 2016-2018, gdy zajmowałem się problematyką rozwoju gospodarczego w obrębie systemu międzynarodowego. 

Komentarze