Szkolenie oficerów w obszarze zarządzania kryzysowego

Właśnie ukazał się mój artykuł poświęcony problematyce szkolenia oficerów w obszarze zarządzania kryzysowego. Tekst ukazał się w prestiżowym krakowskim czasopiśmie "Bezpieczeństwo. Teoria i praktyka" w numerze trzecim za rok 2019. Numer w całości poświęcony jest kwestiom szkolenia wojsk w Polsce i na świecie (zob. tutaj). Wybrany problem rozpatrywałem na przykładzie kształcenia w Akademii Wojsk Lądowych, gdzie prowadzę kursy związane z przedmiotem szkolenia. Pisałem więc nieco o tym, czym się zajmuję dydaktycznie na co dzień. 

W tekście starałem się przeanalizować przyczyny, potrzeby popularyzacji takich kursów i ocenić charakter szkolenia w kontekście wzrostu zapotrzebowania społecznego na wiedzę z zakresu bezpieczeństwa oraz współpracę cywilno-wojskową w aspekcie wewnętrznym i międzynarodowym. W tym artykule poruszam - co rzadsze u mnie - raczej perspektywę krajową, a więc instytucji bezpieczeństwa wewnętrznego. Chciałbym w tym miejscu podziękować prof. Marcinowi Lasoniowi za profesjonalną współpracę oraz anonimowym recenzentom artykułu, dzięki którym tekst mógł się ukazać.

Komentarze