I Forum Polski Wschodniej

W dniach 8-9 grudnia br. w hotelu "Łysogóry" w Kielcach odbędzie się I Forum Polski Wschodniej „Eastern Poland Business Forum”, które PAIiIZ organizuje w ramach prowadzonego przez Agencję Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej. Celem spotkania jest tworzenie pozytywnego klimatu gospodarczego Polski Wschodniej poprzez odwołanie się do specyfiki i atutów makroregionu.


Tegoroczna, pierwsza edycja dotyczyć będzie istotnych zagadnień, odnoszących się m.in. do problematyki wykorzystania potencjału intelektualnego regionu, potencjału innowacyjnego uczelni i transferu know-how z zagranicy. Zaprezentowane zostaną możliwości inwestowania oraz prowadzenia działalności gospodarczej na terenie Polski Wschodniej, a także sposoby wspierania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości i eksportu.

Ambicją Forum jest również rozpoczęcie dyskusji nad możliwościami otwarcia się regionu na współpracę z krajami pozaeuropejskimi, jak również zainicjowanie debaty nad przyszłością kluczowych dla regionu gałęzi gospodarki. Zasadnicza, konferencyjna część Forum uzupełniona zostanie o cykl warsztatów adresowanych do przedstawicieli firm i samorządów poświęconych między innymi zasadom prowadzenia negocjacji z zagranicznymi partnerami biznesowymi, aktualnym trendom we wzornictwie przemysłowym czy potrzebie marketingu regionów. 
Forum adresowane jest przede wszystkim do przedsiębiorców oraz inwestorów polskich i zagranicznych, instytucji otoczenia biznesu, podmiotów zainteresowanych inwestycjami w regionie i nawiązaniem współpracy gospodarczej z regionem oraz jednostek samorządu terytorialnego z Polski Wschodniej. W wydarzeniu udział wezmą również przedstawiciele odpowiednich resortów i instytucji o dużym znaczeniu dla realizacji projektu: Ministerstwa Gospodarki i Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Banku Światowego, jak również  przedstawiciele świata nauki oraz media.

Program:

8 grudnia, czwartek
od godz. 10:00 – rejestracja uczestników Forum
godz. 11:00 – oficjalne otwarcie Forum
godz. 11:15-12:00 – I panel: Polska Wschodnia: na skrzyżowaniu interesów. Lokalizacja jako jeden z największych atutów regionu. Polska Wschodnia – baza wypadowa na Ukrainę (oraz do innych krajów byłej WNP) dla firm z Unii Europejskiej: szanse i zagrożenia dla prowadzenia współpracy handlowej z krajami graniczącymi z UE od wschodu.
godz. 12:00-12:45 – II panel: Sposoby aktywizacji regionów zagrożonych bezrobociem i wykluczeniem społecznym. Ciekawe realizacje programów z sektora publicznego i prywatnego – w Polsce i na świecie.
godz. 13:00-14:30 – lunch
godz. 14:30-15:15 – III panel: Targi najskuteczniejszym sposobem bezpośredniej promocji. Podsumowanie działań promocyjnych organizowanych w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej w 2011 r.
godz. 15:15-16:00 – IV panel: Miasta – stolice regionów. Rola aglomeracji w rozwoju lokalnej przedsiębiorczości.
Ok. 16:15 Zakończenie części oficjalnej Forum

9 grudnia, piątek
godz. 9:30-10:15 – V panel: Jeśli nie klastry – to co? Organizacje klastrowe jako oddolne inicjatywy biznesowe. Dotychczasowe osiągnięcia oraz perspektywy dalszego rozwoju. Transfer dobrych praktyk z zagranicy. Współpraca między uczelniami a klastrami.
godz. 10:15-11:00 – VI panel: Polski i zagraniczny business success case makroregionu. Analiza porównawcza. Udział firm polskich i zagranicznych.
godz. 11:00-11:30 – przerwa kawowa
godz. 11:30-12:15 – VII panel: Przyszłość Polski Wschodniej w naukach i badaniach – wpływ edukacji na rozwój gospodarczy.
Oficjalne zakończenie Forum
Ok. 12:30 – lunch

Podczas Forum: 4 szkolenia, 2 dla firm, 2 dla JST – każde dla ok. 40-50 uczestników; 1 warsztat ok. 1,5h.
• Szkolenie nr 1 na temat aktualnych trendów we wzornictwie przemysłowym (opakowania dla przemysłu spożywczego) – ze szczególnym uwzględnieniem projektowania opakowań produktów spożywczych na rynki zachodnioeuropejskie.
• Szkolenie nr 2 na temat różnic kulturowych w prowadzeniu biznesu – ze szczególnym uwzględnieniem krajów Azji: Chiny, Indie, kraje arabskie i kraje Dalekiego Wschodu.
• Szkolenie nr 3 na temat projektów możliwych do realizacji w formule PPP.
• Szkolenie nr 4 na temat sposobów budowania wizerunku miast/regionów.

Komentarze